Het All-in DigFlexReclame is een nieuw reclame concept dat nu te vinden is in de vernieuwde Jumbo Nap Polanen in Woerden. “De inzet van het All-in DigFlexReclame concept draagt bij aan een omzetverhoging en het hebben van tevreden klanten”, vertelt Roy Vermeulen over zijn reclame concept.

Het nieuwe reclame concept All-in DigFlexReclame is “een flexibel digitaal verkoopinstrument om aankopen te beïnvloeden door het creëren van belevingen naar de klanten toe; wat zorg voor (extra) omzet en tevreden klanten”. Zo verkoopt het concept van Roy Vermeulen zich. “Het tonen van actie- of complementaire producten zorgt voor een omzetstijging, daarnaast weten klanten vaak niet wat er allemaal te koop is in een winkel. Een gemiste kans. Zien is verkopen!”, vertelt Roy Vermeulen. Dit is gebleken uit een pilot die is uitgevoerd in de eerste helft van 2017 bij verschillende Jumbo’s in Woerden. De net vernieuwde Jumbo Nap Polanen heeft dit moderne concept nu ook in de winkel hangen. Jurgen Langerak, winkel manager, vertelt over de voordelen van het concept: “We kunnen sneller schakelen bij bepaalde omstandigheden en ons aanbod hierop aanpassen. Denk hierbij aan het weer of trends. Ook scheelt het een heleboel papier in de zin van posters en flyers die door de hele winkel hangen.”

Digitale reclame concepten zijn al een paar jaar te zien in verschillende supermarkten. Het onderscheidend vermogen van het All-in DigFlexReclame zit in de huurconstructie en extern content beheer. Roy Vermeulen legt uit: “Buiten het snel kunnen schakelen, anticiperen en een lage investering voor de winkel, wordt het content beheer uit de handen genomen. Ook kan de winkel externe adverteerders mee laten doen in de cyclus om verschillende producten bij klanten onder de aandacht te brengen, wat weer omzet verhogend werkt.” Volgens Vermeulen is dit dus een win-win situatie voor meerdere partijen, waaronder externe adverteerders zoals fabrikanten en leveranciers en de winkel met haar klanten. Voor de klanten is het concept een flexibel digitaal informatiepunt om consumenten te helpen bij het maken van keuzes of hen te inspireren met (eet of drink) ideeën, waarbij de nadruk ligt op sfeer en gezelligheid. Volgens Langerak is het ook een makkelijkere en snellere manier om de klanten te bereiken. “Door verschillende en bewegende beelden te tonen kunnen we attenderen op alles wat we willen vertellen. Of dit nou commercieel is of informatief”, vertelt Langerak.

“De winkel ziet er heel modern uit en de nieuwe reclame borden zijn informatief en vertellen mij wat er nu in de actie is”, vertelt Jasmine Medbou. Zij doet regelmatig haar boodschappen in deze winkel.  “Ik ben na de veranderingen pas 2 keer in de winkel geweest en ben zelf meer van de actiefolders dus ik moet de resultaten nog maar zien”, zegt Wanda de Lip. Volgens Langerak draagt dit ook vooral bij aan het geheel van de winkel. “De verkoopkracht zal altijd blijven zitten in een goede gevulde, verzorgde winkel en de medewerkers die onze klanten bedienen,” vertelt de manager.

Roy Vermeulen heeft als ambitie in 2018 dit concept uit te breiden binnen verschillende branches. Volgens Vermeulen is dit zeker te doen. “Dit concept kan zeker interessant zijn voor drogisterijen, bouwmarkten, telecomwinkels ect. Bijkomend voordeel is dat bedrijven met meerdere vestigingen voor 70% dezelfde content kunnen gebruiken. Eén keer opmaken, één keer instellen en alles in één keer aansturen. Kortom: potentie genoeg.”