WOERDEN – Sakura Sushi opent een nieuw restaurant waar klanten kunnen zitten en eten, in tegenstelling tot de afhaalservice die ze nu hebben. Woerden.hu.nl stelde een paar vragen hierover aan Carmen Man, eigenaresse van Sakura Sushi.

Klopt het dat u een nieuw restaurant gaat openen?
“Ja zeker, we gaan een tweede locatie openen.”

Komt dat omdat u merkt dat de koopkracht omhoog gaat?
“Nee, dat niet. Het was meer dat we dit graag wilde doen. We hebben nu een afhaalrestaurant. Een á la carte restaurant is in de eerste instantie ook wat we graag zouden willen doen voor onze klanten. 90 % van onze klanten vragen ook vaak ‘wanneer ga je een restaurant openen?’ Omdat de klanten aangeven dat ze graag willen zitten om te eten en dat ze dat fijn zouden vinden, ook voor ons. Er is veel enthousiasme van onze klanten en nu hebben we dat eindelijk door kunnen zetten dus dat is heel fijn.”

Waarom ook in Woerden?
“Woerden is gewoon een leuke stad, de mensen zijn hier leuk. 80% van onze klanten komen ook uit Woerden. Het is een hele leuke stad om te zijn. Mensen zijn heel aardig hier, het is een beetje dorpsachtig met een stadsgevoel. Het is rustig, maar toch altijd levendig. Woerden blijft altijd in beweging, met acties en de feestdagen. Bijvoorbeeld  de kerstmarkt en de Woerdense Vakantieweek.”

 Hoopt u dat de zaken nog beter gaan lopen met het restaurant?
“Ja, elke ondernemer wil dat natuurlijk. Ze willen altijd dat het beter gaat. Wij doen het ook omdat we het heel erg leuk vinden om te doen. We houden ervan om kwaliteit te leveren, om verse sushi te leveren. Dat is onze passie. Om onze klanten optimale service te bieden is wat wij leuk vinden.”

Is er in het nieuwe restaurant ook een mogelijkheid om af te halen?
“Nee, op de tweede locatie wordt het alleen een á la carte restaurant, en daar focussen we dan ook heel erg op. De eerste locatie is echt voor alleen afhalen en bezorgen, dat houden we duidelijk gescheiden.”

Krijgt het restaurant ook dezelfde menukaart?
“Alle klassiekers en favorieten van onze klanten blijven natuurlijk wel op de nieuwe kaart. Er zijn wel nieuwe mogelijkheden om te serveren die we graag in het restaurant willen hebben. Het wordt wel een ander soort kaart, we gaan veel nieuwe leuke dingetjes op de kaart zetten in de tweede vestiging zodat mensen toch vooral zien dat het anders is dan wat we nu hebben. Dat wordt dan ook exclusief voor het restaurant.”

Veranderd de prijskaart ook?
“Het is wel een ander soort serveren en andere kwaliteit. We willen nog steeds een hoge kwaliteit serveren, dus dat betekent niet dat de afhaalservice dan slechter wordt. Qua prijs kan ik er nog niet heel veel over zeggen, maar we proberen om het niet veel duurder te maken dan de afhaalservice”

Krijgt het nieuwe restaurant ook een eigen website?
“Het komt op dezelfde website die we nu hebben en dan ga ik ervoor zorgen dat de website zodanig wordt aangepast dat er wel een duidelijk verschil is tussen afhaal en het restaurant. Dat wordt nog allemaal gedaan door mij en de mensen die achter mij staan en mij daarbij helpen. We doen het op dezelfde website om verwarring te voorkomen, want we zijn wel één bedrijf met als enige verschil dat één locatie afhalen is en de andere á la carte is.”

Hoeveel mensen kunt u plaatsgeven in het restaurant?
“Ongeveer dertig zitplaatsen, dat is wel exclusief het terras. Het terras komt natuurlijk pas in de zomer, want in de winter is dat niks, zo in de kou”

Wanneer hopen jullie open te gaan?
“We hopen begin maart open te gaan. We zijn nu aan het verbouwen. De vloer wordt er binnenkort ingezet en we zijn nu bezig met vloerverwarming. Daarna moeten we natuurlijk nog een aantal dingetjes doen zoals schilderen en inrichten”

 Verwachten jullie meteen goed van start te gaan?
“We hopen dat natuurlijk wel. We hebben al veel enthousiaste klanten gekregen die hoorden dat we binnenkort een restaurant gaan openen. Onze klanten zijn er dolblij mee en wij ook. We gaan ook reclame maken dus dat komt denk ik wel goed. Het wordt wel even wennen want niet iedereen weet het natuurlijk meteen dus het kan even duren voordat de informatie echt doordringt bij sommige klanten, maar we hopen dat we een goede start kunnen krijgen”.