Het team van Woerden Marketing was dit jaar alweer aanwezig op de vakantiebeurs in Utrecht Jaarbeurs. ‘’Tijdens de vakantiebeurs zijn wij druk bezig met netwerken en consumenten warm maken voor een bezoek aan Woerden’’, legde Kelly Schuring van Woerden Marketing uit.

 

Voor de vierde keer stond Woerden Marketing met haar beursstand op de Vakantiebeurs. De stand is volgens het thema Boerenmarktstad ingericht met onder andere de toevoeging van een kaaskar. Er werd tijdens de Vakantiebeurs ook kaas uitgedeeld om voor bezoekers het thema nog beter door te geven.

Verder heeft Woerden Marketing met verschillende ondernemers een beursactie opgezet. Bij inlevering van e-mailadressen konden bezoekers van de Vakantiebeurs kans maken op een van de prijzen geleverd door verschillende ondernemingen uit Woerden, bijvoorbeeld een overnachting bij voor twee Van Rossum Stadshotel.

Woerden Marketing stonden op de vakantiebeurs met als doel het vergroten van de bekendheid en het imago van Woerden als recreatiestad. Dit jaar was net iets anders dan vorig jaar en promoot Woerden Marketing ook regio Utrecht op de Vakantiebeurs. Deze samenwerking is in 2016 opgezet door Woerden, Utrecht en de Utrechtse Heuvelrug. Afgelopen dinsdag is de burgemeester van Utrecht, Jan van Zanen, langsgekomen om de beurssamenwerking te onderstrepen.

Gedurende de hele Vakantiebeurs haalt Woerden Marketing zo’n 1000 tot 1500 e-mailadressen op. ‘’Deze bezoekers houden wij het gehele jaar door op de hoogte van het recreatieaanbod van Woerden,’’ vertelde Schuring. Volgens schattingen van Woerden Marketing leidt dit op jaarbasis tot een stijging van ongeveer 6% aan bezoekers.

‘’Op een dag spreek je pak een beet 80 tot 100 mensen aan’’, vertelt Kitty Kusters, directeur van Woerden Marketing. Dit verschilt volgens haar per dag. ‘’Op vakdagen is het altijd wat rustiger dan op consumentendagen. Op consumentendagen kom je echt thuis met een schorre stem.’’

Voor Kusters is het altijd een leuke ervaring. ‘’Het enthousiasme van de mensen die je aanspreekt, dat vind ik het leukst. Soms spreek je mensen aan die al bekend zijn met Woerden, maar zo nu en dan praat je met mensen die het niet kennen. Als ze er dan meer over willen weten is dat leuk.’’

De Vakantiebeurs vindt dit jaar plaats van woensdag 10 t/m zondag 14 januari in Jaarbeurs Utrecht. Deze beurs is bedoeld om bezoekers te inspireren voor een volgende reis door gesprekken met vakantieaanbieders en locals van bestemmingen. Ook kunnen zij meedoen aan verschillende activiteiten.